neděle 6. listopadu 2016

Percy Jackson - Moře nestvůr / Rick Riordan

Série: Percy Jackson (2.)
Originální název: The Sea of Monsters
Žánr: Sci-fi a fantasy, Pro děti a mládež
Rok vydání: 2010, 1. vydání originálu: 2006
Počet stran: 304
Nakladatelství: Fragment (ČR)

Anotace: Percy Jackson už si zvykl na to, že není jen tak obyčejný kluk z New Yorku – jako syn boha moří Poseidóna patří do dvou světů, lidského i mytologického, kde se to hemží záludnými a krvelačnými nestvůrami. A spousta těch příšer, které dřív znal jenom ze starých řeckých pověstí, mu teď usiluje o život… Po nečekaně klidném školním roce se poslední den před prázdninami na Percyho sesype celá lavina problémů – hodina tělocviku se promění ve vybíjenou s lidožravými obry, kamarád Grover se dostane do problémů a Táboru Polokrevných hrozí zničení. A tak se Percy a jeho přátelé vydávají na další nebezpečnou výpravu…




►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄

Hippocampus (zdroj)
Percyho další nebezpečné dobrodružství začíná!

Percy, jakožto polobůh a zároveň syn Poseidona, před rokem zachránil svět od velké války, kterou měli vést bohové mezi sebou, kvůli ukradenému blesku. Ale dost k prvnímu dílu. Teď je tu další nebezpečí. S Táborem Polokrevných se něco děje. Proto se chystá důležitá výprava, aby Tábor a polokrevní byli opět v bezpečí. Percy by ji chtěl absolvovat,  protože má zlé sny o Groverovi a cesta se týká i jeho. Ale je vybrán někdo jiný. To by nebyl náš hrdinský Percy, kdyby neutekl z tábora se svými kamarády Annabeth a Tysonem a nešel zachránit Grovera a Tábor.
Hurá za dobrodružstvím!

Jak už můžeme vyčíst z názvu, děj se většinou odehrává v moři nestvůr, kam se nedostanete moc lehkým způsobem. Jakmile se vám to podaří, zdaleka nemáte vyhráno. To nejhorší vás tam teprve čeká. To se také stalo mladé skupině. (Percymu, Annabeth a Tysonovi) Různé příšery je zpomalovali a vytvářeli jim nástrahy, které byli zapeklité a náročné.

„Počkat!“ houkl jsem. „Grover je můj přítel. Ten sen jsem měl .“
„Sedni si!“ zaječel jeden z Arésových táborníků. „Tys měl šanci loni v létě!“
„Jo, zase chce všechnu slávu pro sebe!“ přidal se další.

Percy je úžasný kluk. V každé napjaté části řekne něco, co vás rozesměje a nebo se nad tím aspoň pousmějete. Annabeth, dcera Athény, je moc chytrá a dokáže skvěle vymyslet plán, i když občas neprobíhá tak jak má. A Tyson?  Kdo by nechtěl takového ňoumu poznat? Ale i Tyson měl dobrý nápad. Přivolal na pomoc hippochampy. Mezi nimi byl i Tysonův oblíbenec. Duhák


Celkové hodnocení: Kniha mě hrozně moc bavila, akorát jsem na ni neměla čas, což mě mrzí. Jakmile jsem se začetla, tak jsem nepřestala, dokud se mi nezavíraly oči. Příběh se mi moc líbil a hned bych si ho přečetla znova. ALE! Jsem hrozně zvědavá a proto bude pokračovat dalším dílem. 
Pokud jste četli první díl, tak si rozhodně přečtěte i druhý, protože je stejně úžasný.    




Četli jste tuto knihu?
A jak se vám líbila? 
 

2 komentáře:

Jsem ráda za každý komentář :)